Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy w Kielcach

Informacje ogólne

Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy w Kielcach nieprzerwanie od 04.11.2005 r. posiada wdrożony system zarządzania jakością zgodny z normą PN-EN ISO 9001. Norma ta kładzie nacisk na podejście procesowe, niezbędne do rozwoju, wdrożenia i poprawy skuteczności funkcjonowania Systemu Zarządzania Jakością. Podejście procesowe ma zwiększać zadowolenie klientów, uwzględniać ryzyka i szanse, uzupełniać strategię biznesową i wspierać organizację w realizacji celów i poprawie wyników. Opiera się ona na zarządzaniu ryzykiem, które rozpatrywane jest w kontekście całej organizacji, jej celów i procesów.

Aktualny Certyfikat wydany został przez Wojskową Akademię Techniczną – Centrum Certyfikacji Jakości na okres od 31.10.2023 r. do 30.10.2026 r. i zgodnie z treścią Polityki Jakości WOMP obejmuje zakres:

  • świadczenia usług medycznych w zakresie badań profilaktycznych
  • działalności diagnostyczno-orzeczniczej
  • rehabilitacji medycznej
  • programowania i realizacji zadań z zakresu promocji zdrowia
  • nadzoru nad służbą medycyny pracy
  • podyplomowego szkolenia lekarzy i pielęgniarek
  • Otrzymany certyfikat jest potwierdzeniem wysokiej jakości obsługi pacjentów, dbałości o satysfakcję klientów oraz stałego rozwoju i doskonalenia systemu zarządzania

Polityka jakości

WOMP jest Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej świadczącym usługi z zakresu szeroko rozumianej ochrony zdrowia pracujących z terenu województwa świętokrzyskiego.

Świadczenie usług na wysokim poziomie Ośrodek zapewnia dzięki przestrzeganiu przepisów prawa, postępowaniu zgodnie z dobrą praktyką lekarską, współpracując z dostawcami i podmiotami kreującymi politykę zdrowotną nad pracującymi, pacjentami.

WOMP podnosi jakość swoich usług poprzez doskonalenie zawodowe kadry, rozwijanie i modernizowanie bazy diagnostyczno – terapeutycznej oraz ciągłe dostosowywanie działalności medycznej do zmieniających się potrzeb rynku.

Dyrektor Ośrodka zobowiązuje się do skutecznego utrzymywania i stałego doskonalenia wdrożonego systemu zarządzania jakością opartego na normie PN – EN ISO 9001:2015.

Cele strategiczne:

1. Umacnianie wiodącej pozycji Ośrodka w zakresie kompleksowej ochrony zdrowia pracujących w województwie świętokrzyskim poprzez:

  • bieżące dostosowywanie realizowanych zadań Ośrodka do obowiązujących przepisów prawa i zmieniających się potrzeb rynku;
  • szkolenie lekarzy i pielęgniarek realizujących opiekę profilaktyczną nad pracującymi.


2. Rozwiązywanie problemów zdrowotnych populacji pracujących poprzez realizowanie polityki promocji zdrowia poprzez:

  • opracowywanie i wdrażanie programów promocji zdrowia adekwatnych do potrzeb populacji pracujących;
  • podnoszenie poziomu świadomości pracodawców i pracowników w zakresie profilaktyki i promocji zdrowia poprzez edukacje prozdrowotną.


3. Zapewnienie wysokiej jakości wykonywanych zadań poprzez:

  • ustawiczne doskonalenie zawodowe personelu WOMP;
  • stosowanie sprzętu diagnostycznego posiadającego aktualny przegląd ;
  • zapewnienie i utrzymanie właściwej infrastruktury do realizacji zadań;
  • monitorowanie i udoskonalanie wdrożonego systemu zarządzania jakością.


Polityka jakości jest rozpowszechniana poprzez:

  • Umieszczanie jej w miejscach ogólnie dostępnych dla wszystkich pracowników
  • Szkolenie wewnętrzne z zakresu systemu zarządzania jakością
  • Umieszczenie na stronie internetowej Ośrodka www.womp.com.pl